Strategia błękitnego oceanu — 8 kluczowych zasad

Podobno istnieją dwa rodzaje oceanów, w których kiedyś konkurowały firmy. Czerwony ocean to taki, w którym wiele firm konkuruje ze sobą, aby wspiąć się o jeden stopień wyżej niż drugi. Firmy próbują pokonać konkurencję, dokonując kompromisu między wartością a kosztem. Zwykle wykorzystują systemy istniejącego rynku. Z drugiej strony Błękitny ocean jest zupełnie inny. Tutaj firmy tworzą nowy rynek sukcesu, wprowadzają innowacje i starają się stworzyć taki rynek, którego inni nie odkrywają. Sprawiają, że konkurencja staje się nieistotna, łamiąc kompromis między wartością a kosztem. Firmy tutaj ujednolicają cały system działań firmy w dążeniu do zróżnicowania i niskich kosztów. Tutaj znajdziesz główne zasady błękitnego oceanu.

Jest ugruntowany w danych

Wszystkie aspekty strategii błękitnego oceanu kręcą się wokół danych i analityki, na podstawie których firmy wykorzystywały prognozy przyszłych okoliczności analizując dotychczasowe trendy biznesowe. Dane reprezentują wartość firmy i mogą być głównym źródłem jej zrównoważonego rozwoju.

Dąży do zróżnicowania i niskich kosztów

Firmy zanurzają się w błękitnym oceanie, aby stworzyć zróżnicowanie, rynek, który jest całkowicie odmienny od istniejącego rynku. Mają tendencję do zapewniania klientom wartości przy niskich, przystępnych kosztach

Tworzy niekwestionowaną przestrzeń rynkową

Ma na celu uczynienie konkurencji nieistotną poprzez rekonstrukcję granic branżowych. Zamiast patrzeć w granice, firmy systematycznie zaglądają w poprzek, aby stworzyć błękitne oceany. Nowa i niekwestionowana przestrzeń rynkowa nowego popytu i wysokiego zyskownego wzrostu

Daje Ci siłę poprzez narzędzia i ramy

Strategia błękitnego oceanu systematycznie łączy innowacje z wartością i odbudowuje granice przemysłu. Dzięki różnym narzędziom opartym na danych zapewnia mapę drogową i wizualne wskazówki dla firm w celu systematycznego dążenia do innowacji wartości.

Zapewnia proces krok po kroku

Stanowi alternatywę dla istniejącego procesu planowania strategicznego, który jest często krytykowany jako ćwiczenie polegające na przełamywaniu liczb, które trzyma firmy w ryzach na wprowadzanie stopniowych ulepszeń.

Maksymalizuje możliwości, jednocześnie minimalizując ryzyko

Indeks pomysłów dotyczących błękitnego oceanu pozwala przetestować komercyjną opłacalność pomysłów dotyczących błękitnego oceanu i pokazuje, jak udoskonalić pomysły, aby zmaksymalizować wzrost przy jednoczesnym zminimalizowaniu ryzyka pogorszenia.

Buduje egzekucję w strategię

Strategia błękitnego oceanu od samego początku wbudowuje realizację w strategię, poprzez praktykę uczciwego procesu w tworzeniu i wdrażaniu strategii. Zaangażowanie, zaufanie i współpraca to niematerialny kapitał, który pozwala firmom wyróżniać się szybkością, jakością i konsekwencją ich realizacji.

Pokazuje, jak stworzyć korzystny wynik

Sytuacja win-win w strategii błękitnego oceanu stworzona przez dopasowanie trzech propozycji strategii: wartości, zysku i ludzi. Dobra treść strategii zależy od atrakcyjnej propozycji wartości dla kupujących i solidnej propozycji zysku dla organizacji. Podczas gdy realizacja strategii opiera się w dużej mierze na motywującej propozycji ludzi.