Skuteczne banery internetowe

Skuteczność banerów internetowych stale spada. Jednak istnieją sposoby na przyciągniecie uwagi użytkowników Internetu. Klienci mają już wypracowane pomijanie wzrokiem reklam, nagłówków, banerów czy widżetów. Badani pokazują, że użytkownicy sieci www mają dość reklam na stronach internetowych. Gdzie umieszczać banery, jak projektować banery, co przyciąga uwagę klientów?

Istnieje kilka sposobów na skuteczne przyciąganie klientów jak magnes przy pomocy banerów internetowych. Poznaj kilka wskazówek jak tego dokonać i nie splajtować. Jak wiemy im lepszy baner, tym więcej kosztuje, a wymyślenie dobrego pomysły ma swoją cenę. Dlatego już teraz sięgnij po dawkę wiedzy na temat łatwego, samodzielnego stworzenia skutecznego banneru internetowego.
Kampania reklamowa wiąże się z szeregiem czynności, które trzeba dopilnować. Możesz skorzystać z pomocy copywirterów albo zatrudnić freelencera, czy też influencera. Dobry influencer to taki, który w niszowej tematyce uzyskuje dobre wyniki. Nie patrz na ilość klików, komentarzy czy lajków. Liczy się to jaką treść tworzy: jeżeli przyciągną Ciebie, to przyciągnie też klientów. Ma umiejętności, których potrzebujesz i szereg ciekawych pomysłów.

Pierwsze banery sięgają roku 1994, kiedy to użytkownicy Internetu jeszcze klikali we wszystko co się wyświetla na ekranie. Media społecznościowe w XXI wieku wyglądają już nieco inaczej, a zachowania internautów uległy znacznej zmianie. Teraz prawie nikt nie klika reklamy, a to co dzieje się na ekranach urządzeń mobilnych, jest znane i pomijane. Ludzie oswoili się już ze wszystkimi elementami, zwłaszcza tradycyjnymi, które kiedyś przyciągały mocno uwagę.

Aby wymyśleć skuteczne banery internet -owe trzeba pochylić się nad klientem. Pomyśleć o nim, wcielić się w jego skórę. Produkt, który oferujesz nadaje się dla określonej grupy docelowej. Dlatego pomyśl nad adresem, miejscem do którego docierasz z reklamą, czy na pewno grupa docelowa wchodzi na taką stronę albo na te media społecznościowe, gdzie i kiedy wyświetlać swój baner. To wszystko trzeba zaplanować. Planowanie w marketingu zawsze jest podstawą.

Dobrym trickiem na przyciąganie uwagi klientów jest zamieszczanie guzika „dowiedz się więcej” oraz dodawanie do wyświetlanych treści paska przewijanego. Klienci często klikają przypadkowo na baner, ponieważ myślą, że da się go pozbyć z pola widzenia przy pomocy paska przesuwanego. A gdy już wejdą na stronę warto mieć na niej wartościową treść. To właśnie treść jest najważniejsza. Jeżeli dodatkowo masz zakładkę z referencjami, a w niej zamieszczone referencje od znanych marek albo zadowolonych klientów, to masz bardzo duże prawdopodobieństwo sprzedaży swojego produktu.

Kilka prostych zmian w twoim banerze internetowym pozwoli ci zwiększyć skuteczność. Poznałeś najbardziej znaczące elementy wpływające na ilość kliknięć w baner internetowy. Czas wcielić je w życie. Jeżeli sam nie czujesz się na siłach albo zwyczajnie brakuje ci umiejętności, to warto pomyśleć nad zatrudnieniem copywritera albo influencera. Nie są tani ale za to bardzo skuteczni. O tym też mogłeś przeczytać w tym wpisie.