Podstawą uzyskania dobrego ruchu na stronie internetowej jest dobra jakość treści z łatwym do zrozumienia językiem, dobrą typografią. Popularne strony internetowe zazwyczaj są doskonale zaprojektowane, a ich twórcy w sposób profesjonalny przestrzegają zasad SEO i wiele innych. W tym kompletnym obrazie popularnej strony internetowej przewija się także wątek psychologiczny. Wysoki poziom zrozumienia psychologii osoby odwiedzającej stronę internetową pomaga w budowaniu dobrego i spójnego ruchu na niej.
W tym artykule omówimy niektóre z tych metod, które okazały się wspaniałym wabikiem na odwiedzających:
- Bądź rozpoznawalny i hojny
Chodzi o umieszczanie linków do Twojej witryny w innych odpowiednich stronach internetowych, które posiadają wysoką reputację. Są to zazwyczaj witryny, które publikują wysokiej jakości treści. Jeśli odwiedzający uzna je za przydatne, z pewnością zwiększy ruch w Twojej witrynie. Z drugiej strony również i ty możesz umieszczać takie linki w swojej witrynie, na przykład w sekcji zaprzyjaźnionych stron. Jeśli podasz linki do stron internetowych, z których warto korzystać, będzie to kwestia wiarygodności Twojej witryny wśród użytkowników. - Wspomnij znane osoby i firmy
Ta technika zdecydowanie działa. To rodzaj reklamy Twojej witryny. Na przykład, jeśli sprzedajesz metalowe bramki do gry w piłkę lub po prostu piszesz artykuł lub recenzję na temat różnych typów bramek do gry w piłkę nożną dostępnych na rynku, wspomnij o Robercie Lewandkowskim albo Kubie Błaszczykowskim w swoim artykule. Możesz użyć haseł typu: „Graj jak Robert Lewandowski”. Z pewnością przyciągniesz więcej użytkowników niż tylko mdły lub ogólny tytuł „Bramki piłkarskie”. Ludzie dość ślepo podążają za tym co robią gwiazdy. Wzmianka o imionach ich ulubionych gwiazd z pewnością przyciągnie ich do Twojej witryny. - Listy przyciągają zainteresowanie
Okazało się, że jeśli nazwiesz artykuł tak, jakbyś przedstawiał listę dowolnego typu, na temat konkretnej rodziny produktów, z pewnością przyciągnie on większy ruch niż ogólne zaprezentowanie tematu. Na przykład artykuły zaczynające się od „Dziesięć najważniejszych powodów, dla których warto używać kremów z filtrem przeciwsłonecznym”, „Pięć najlepszych sposobów przyciągania ruchu internetowego do Twojej witryny”, „Pięć niesamowitych prezentów pod choinkę dla dzieci”, uznaje się za bardziej popularne w wyszukiwarce internetowej Google. Stwierdzono, że ta liczba w nagłówku działa jak magia. Powodem jest to, że prawdopodobnie ludzie lubią porównywać rzeczy ze sobą a lista porównywalnych rzeczy ułożonych pomaga im w dokonywaniu wyborów spośród setek możliwości. Za takie upodobania może częściowo odpowiadać brak czasu na dogłębne analizy i całogodzinne przeszukiwanie Internetu w celu znalezienia tego najwłaściwszego rozwiązania problemu decyzyjnego. Łatwiej jest też zrozumieć listę niż cały specjalistyczny opis. - Tytuł przyciąga uwagę
W tytule powinno znajdować się bardzo trafne słowo kluczowe, aby zapewnić skuteczne pozycjonowanie i przyciąganie ruchu na Twoją stronę www. Poza tym tytuł musi być chwytliwy i konkretny. Ta jedna linia powinna całkowicie opisać treść długiego artykułu.
Oprócz tego można zauważyć, że w przypadku postów na blogu stwierdzono, że treści o charakterze motywacyjnym przyciągają znaczną ilość ruchu. Tematy motywacyjne obejmują takie, które pomagają działać w każdej sferze życia. Pomagają ci się skupić na jednej konkretnej rzeczy i prowadzą Cię do jej wykonania. Następnie pojawiają się kolejne inspirujące tematy lub treści. Są ludzie, którzy często uwielbiają pisać treści internetowe w stylu poradników. Istnieją strony internetowe, na których można zatrudniać ludzi do tego celu. Chociażby dawniej popularne, Eioba czy Artelis.