Kiedy prowadzimy firmę, kluczowe dla naszego rozwoju, oraz rozwoju naszej firmy jest sprzedaż, dlatego dziś zastanowimy się i omówimy 10 sposobów na zwiększenie sprzedaży.
Warto wiedzieć, że nie każdy sposób będziemy mogli zastosować do każdej branży, jednak większość z nich, kiedy je opanuje, przyniosą nam nie małe zyski.
10 sposobów na zwiększenie sprzedaży
1. Nie od dziś wiadomo, że ludzie którzy działają pod wpływem presji czasu dokonują wyboru, dlatego teraz zastanówmy się jak możemy to przełożyć na sprzedaż w naszej firmie?
Jednym z najprostszych sposobów są tzw. Deadline’y czyli limitowany czas danego produktu na sklepie.
Jest to bardzo dobra technika, ponieważ kiedy nasz produkt wchodzi i jest to limitowana edycja ze względu na okres czasu, bardzo często w pierwszych kilku godzinach od wejścia takiej oferty, sprzedaż bardzo szybko rośnie, albo w ostatnich godzinach, jednak właśnie wtedy możemy zaobserwować, bardzo wysoki wzrost sprzedaży.
2. Drugim świetnym sposobem jest zrobienie limitowanej ilości danego produktu, przykładowo mamy nową kolekcje bluz i tworzymy tylko 800 sztuk takowych bluz, wtedy te bluzy sprzedadzą się bardzo szybko i na pewno znikną wszystkie z naszego magazynu.
Prostym przykładem tej techniki jest choćby Ferarri, ponieważ kiedy ferarri wypuszcza nowe samochody, oni już wtedy mają klientów gotowych do zakupu, pomimo, że ilość tych samochodów jest ograniczona.
3. Jeśli chcemy być prawdziwymi geniuszami biznes -u możemy połączyć obie wyżej przedstawione techniki w jedną, wtedy otrzymamy prawdziwy sukces sprzedażowy, dlatego?
Ponieważ kiedy coś jest limitowane, bardzo często ludziom kojarzy się to z pewnego rodzaju luksusem.
Dlatego jeśli dobrze przeprowadzimy taką strategię, nasz produkt wyprzeda się szybciej niż nam się wydaje.
4. Załóżmy hipotetycznie, że jesteśmy osobami bardzo popularnymi w Internecie i chcemy sprzedać swój produkt – książkę o tym jak budować konto na Instagramie, teraz pomyślmy chwilę, czy taka książka się sprzeda?
Oczywiście, że tak, taka książka to absolutny sukces gwarantowany, dlaczego?
Ponieważ jeśli jesteśmy osobą popularną musimy z reguły posiadać konto na Instagramie które śledzi kilkaset tysięcy osób, czyli jesteśmy popularni – wpływowi, jednocześnie mamy wiedzę jak takie konto prowadzić, więc jesteśmy również ekspertami.
Kiedy jesteśmy popularni ludzie bardzo często chcą kupować nasze produkty, ponieważ jesteśmy popularni, jednak jeśli do tego dołożymy taką ekspercką wiedzę, nasza książka sprzeda się niczym świeże bułeczki.
5. Budowanie relacji z własną publicznością to zdecydowanie element o który powinniśmy dbać, ponieważ odda nam publika nie raz potrafi nawet w najgorszych chwilach uratować naszą firmę, ponadto utrzymując pozytywne relacje z naszymi odbiorcami/klientami możemy łatwiej zachęcić go do zakupu u nas, czy też uzyskać szczerą opinię o naszych produktach/usługach.
Taka wiedza powinna być dla nas niezbędna, zwłaszcza jeśli chcemy cały czas zwiększać sprzedaż.
6. Strategia – „follow up” to strategia polegająca na częstym dodawaniu ofert, oraz ich optymalizowaniu, dlatego, że jeden klient musi zobaczyć wiele razy tę samą ofertę zanim się zdecyduje na zakup produktu, dlatego dobrze jest zadbać o to, by oferta często wyświetlała się czy to na Facebooku, Instagramie, czy też podczas korzystania z Google itp.
7. Na siódmym miejscu znajduje się odpowiedni model sprzedaży, mówiąc prościej, kiedy mamy już jeden schemat który działa i przynosi nam pieniądze, mogą być to na początku małe pieniądze, jednak jeśli dostajemy za ten schemat benefit pieniężny nie powinniśmy go zmieniać, jeśli przykładowo dla nas i naszej firmy działają mailingi, nie zmieniajmy tego, tylko dlatego, że teraz coś innego jest „na czasie” ponieważ dla nas dany schemat działa i przynosi nam pieniądze, naszym zadaniem powinno być skalowanie tego, aby zarabiać jeszcze więcej.
8. Polecanie czyli tzw. marketing szeptany to bardzo skuteczna metoda na pozyskiwanie klientów, oraz zwiększanie sprzedaży firmy, a to właśnie to jest naszym celem, dlatego musimy zawsze dbać o klientów, aby ten marketing szeptany był skuteczny i przynosił nam realnie większe zyski.
9. Zaufanie to podstawa na stopie sprzedawca – klient, dlatego kiedy ktoś coś od nas kupuje tak naprawdę otacza nas zaufaniem i ma nadzieję, że sprostamy jego oczekiwaniom, zaufanie to niezwykle ważna rzecz w kontaktach z klientami, jeśli chcemy aby jakiś klient wrócił do nas i ponownie dokonał zakupu, musimy udowodnić mu, że zaufał odpowiedniej osobie, dlatego, też warto utrzymywać relacje z klientami, choćby jeden mailing dziennie, aby być w stałym kontakcie z klientami.
10. Na ostatnim miejscu są oczywiście płatne reklamy, które są niezwykle skuteczne, ponieważ dobrze stworzona i zarządzana reklama potrafi podnieść o kilkaset procent nasze sprzedaże.