Kiedy zaczynamy biznes prowadzić w sieci, powinniśmy zadbać o pozytywny wizerunek firmy w Internecie, niestety wymaga to ciągłej pracy, jednak od czego zacząć?
Kiedy uświadomimy sobie, ze pozytywny wizerunek naszej firmy w Internecie to klucz do dalszego rozwoju, powinniśmy dokładnie przemyśleć strategie co i kiedy robić, ponieważ takie budowanie wizerunku firmy to nieustanna praca ścisła.
Miejmy na uwadze, że zaufanie i przywiązanie do danej marki decyduje czy ktoś od nas zakupi, przykładowo pomimo, że telefony firmy „Apple” – Iphone’y są drogimi telefonami, bardzo wielu ludzi je wybiera, dlaczego?
Ponieważ tutaj działa zaufanie i przywiązanie do marki – klienci kupując nowy model telefonu, wiedząc co dostaną, ponadto zawsze firma Steve Jobs’a przedstawia na konferencjach nowe modele telefonów, oraz inne produkty, dlatego klienci i potencjalni klienci mogą zapoznać się z ich nową ofertą.
Telefony Apple są bardzo łatwe w obsłudze i wykorzystują najnowsze technologie w najłatwiejszy i najprzyjemniejszy sposób dla klientów, miliony użytkowników jest przyzwyczajonych do systemu IOS który posiada Iphone i wiele osób twierdzi, że bardzo trudno odzwyczaić się od niego i przenieść się na klasyczny Android.
Kolejnym przykładem silnego wizerunku marki i zaufania może byc Coca Cola, która konkuruje z Pepsi, faktem jest, że w wielu testach smaku Pepsi wypada lepiej, jednak to Coca Cola jest chętniej i częściej wybierana w sklepach, dlaczego?
Odpowiedź jest prosta – Coca Cola uzyskała uznanie wielu milionów ludzi na całym świecie, bardzo często przewija się na różnych eventach sportowych, szczególnie w wydarzeniach piłki nożnej.
Jednak teraz zadajmy sobie pytanie – Jak stworzyć pozytywny wizerunek firmy i zaufanie w Internecie?
W przypadku kiedy zaczynamy od absolutnego zera i chcemy prowadzić (przykładowo) markę odzieżową, warto założyć profil na Instagramie i TikToku, dlaczego?
Na Instagramie możemy dodawać zdjęcia z sesji i tam pokazywać nowe kolekcje naszych ubrań, ponadto jeśli będziemy dodawać regularnie InstaStories, które przykują uwagę widzów, nasze zasięgi będą nieustannie rosły, jednak co możemy pokazywać na takich InstaStories?
Tutaj mamy dwie opcje
Pierwszą opcją to pokazywanie naszego życia codziennego, jak ono wygląda, dodawanie vlogów, zdjęć, w skrócie prowadzić content stricte lifestyle’owy, w ten sposób szybko zbierzemy pierwsze grono miłośników, oraz obserwacje.
Dobrą strategią jest wchodzenie w Interakcje z widzami, pisanie z nimi, pytanie o samopoczucie, czzy po prostu starać się popisać z kimś chociaż chwilę, co tym zyskamy?
Morale naszej marki w oczach tych widzów będą nieustannie szły w górę, a także sama sympatia do naszej osoby, co jest bardzo ważne, ponieważ wtedy będzie łatwiej sprzedać takim osobom nasze ubrania.
Nasze lifestyle’owe InstaStories możemy mieszać z Stories z pracy nad ubraniami, co też na pewno zwiększy zaufanie klientów do naszych produktów, ponieważ wtedy na takich Stories będziemy mogli zaprezentować z czego są robione nasze ubrania, oraz ogólny proces „od kuchni”
Drugą opcją jest stricte tworzenie Instastories z procesu tworzenia ubrań i całej otoczki związanej z tym.
Dobrym pomysłem jest tworzenie konkursów i wygrana w takim konkursie to zaproszenie zwycięsców na sesję zdjęciową nowej kolekcji, oraz promocja profilu takiej osoby, taki ruch to marketingowy strzał w dziesiątkę.
Taka forma promocji to „dwie pieczenie na jednym ogniu” ponieważ promujemy stricte naszą markę odzieżową, oraz Instagramowy profil, jednak tylko taka forma promocji nie wystarczy aby cały czas prężnie rozwijać się i budować pozytywny wizerunek w sieci, a więc co jeszcze warto zrobić?
Współprace
Współprace to idealna okazja aby pokazać się nowej publiczności i przekonać ich do naszej marki, oraz zbudować ich zaufanie, jednak jak możemy w fajny sposób to zrobić?
Tworząc na przykład ciekawe reklamy wraz z innymo markami czy produktami, przykładowo, jeśli ktoś wypuszcza swoje własne napoje, bądź prowadzi własną firmę cateringową, warto zaproponować współpracę reklamową takiej osobie/firmie.
Jednym z pomysłów na reklame możemy być kiedy my (lub statyści) w własnych bluzach jemy posiłki z cateringu, lub pijemy napój osoby/firmy z którą mamy współprace.
Pod okiem specjalistów do spraw tworzenia reklam, taka reklama może odnieść nie mały sukces i w tym przypadku również mamy „dwie pieczenie na jednym ogniu” – reklama naszych ubrań i cateringu/napoju osoby z którą współpracowaliśmy.
Tik Tok
Z Tik Tokiem sprawa wygląda dość podobnie jak z Instagramem, jednak na Tik Toku, możemy tworzyć kiku kinutowe vlogi na przykład z całej sesji zdjęciowej, co na pewno przyjmie się bardzo ciepło na takiej platformie jak właśnie Tik Tok.
Ponadto Na Tik Toku mamy możliwość odpowiadania filmikiem na czyiś komentarz, co również warto wykorzystać i w ten sposób odpowiadać na zapytania widzów odnośnie naszej marki.
Taki zabieg przyniesie nie mały sukces, ponadto już teraz możemy zaobserwować wielu Tik Tokerów którzy stosują takową strategię promocji swoich produktów, oraz sklepu Internetowego i bardzo wiele osób polubiło ich marki i mają one raczej pozytywny odbiór.